בעצם, רק בדרך נס לא החניקו שיטות ההוראה המודרניות את הסקרנות הצרופה לחקור ולדרוש. כי מלבד עידוד זקוק צמח עדין זה, בראש ובראשונה, לחופש. בלעדיו הוא נידון לבטח לקמילה וכיליון.
נהדר. בעלי הוא חוקר בתחום הפיזיקה ומעריץ את איינשטיין. אחד הדברים המעניינים שאמר איינשטיין על עצמו הוא שהוא לא יותר חכם או מוכשר מאנשים שלמדו יחד איתו. מה שהבדיל אותו מחבריו, לדעתו, הוא ה- "קרקטר" שלו. כלומר הדחף ללמוד, הסקרנות הטבעית, כח הרצון וחופש המחשבה. מעניין לחקור את המושג: "חוכמה". מי חכם? מי פחות? מי יותר? בזכות דברים אלו של אלברט איינשטיין אני מתחילה לחשוב שחוכמה היא בראש ובראשונה: חופש. לדעתי כולנו חכמים מאוד. אבל רובנו שבויים בקונספציות, דעות שגויות על עצמנו ועל אחרים. האנשים שיצרו את היצירות הגדולות ביותר היו חופשיים מדעות של אחרים, מדיספלינות נוקשות וחתרו נ ג ד הזרם. מקווה לעודד את עצמי ואת תלמידיי לכך. תודה על הציטוט ועל הגירוי לחשוב. ובכלל- אתר נפלא.
תגובה 1:
נהדר. בעלי הוא חוקר בתחום הפיזיקה ומעריץ את איינשטיין. אחד הדברים המעניינים שאמר איינשטיין על עצמו הוא שהוא לא יותר חכם או מוכשר מאנשים שלמדו יחד איתו. מה שהבדיל אותו מחבריו, לדעתו, הוא ה- "קרקטר" שלו. כלומר הדחף ללמוד, הסקרנות הטבעית, כח הרצון וחופש המחשבה. מעניין לחקור את המושג: "חוכמה". מי חכם? מי פחות? מי יותר? בזכות דברים אלו של אלברט איינשטיין אני מתחילה לחשוב שחוכמה היא בראש ובראשונה: חופש. לדעתי כולנו חכמים מאוד. אבל רובנו שבויים בקונספציות, דעות שגויות על עצמנו ועל אחרים. האנשים שיצרו את היצירות הגדולות ביותר היו חופשיים מדעות של אחרים, מדיספלינות נוקשות וחתרו נ ג ד הזרם. מקווה לעודד את עצמי ואת תלמידיי לכך. תודה על הציטוט ועל הגירוי לחשוב. ובכלל- אתר נפלא.
הוסף רשומת תגובה